خرید باتری خورشیدی

خرید باتری خورشیدی

باتری خورشیدی نوع خاصی از باتری ها می باشد که انرژی الکتریکی تولید شده توسط پنل های خورشیدی را ذخیره می نماید. پنل های خورشیدی انرژی خورشید را جذب می کنند و آن را به برق تبدیل می کنند و سپس از اینورتر عبور می کند تا در خانه شما مورد استفاده قرار گیرد. سیستم های خورشیدی بدون استفاده از باتری های خورشیدی فقط در زمانی که به نور خورشید دسترسی وجود دارد کارایی خواهند داشت اما با خرید باتری خورشیدی و استفاده از آن در سیستم های خورشیدی می توان در در طول شبانه روز به انرژی الکتریکی دسترسی داشت. باتری خورشیدی به شما امکان می دهد انرژی تولید شده از پنل های خورشیدی را ذخیره کنید و در زمان های بعدی که دسترسی که به نور خورشید وجود ندارد از این انرژی ذخیره شده استفاده نمایید.

همچنین اگر شما به شبکه برق دسترسی داشته باشید باز هم می توانید از شبکه برق برای شارژ باتری های خورشیدی بهره گیرید تا در روزهای ابری نیز دچار مشکل نگردید. هنگامی که تولید سیستم خورشیدی شما بیشتر از مصرف انرژی شما باشد، انرژی اضافی به شبکه بازگردانده می شود. در این صورت به ازای میزان برق انتقال داده شده به شبکه برق از هزینه قبض برق شما کاسته خواهد شد. اما برای کسانی که خارج از شبکه هستند یا ترجیح می‌دهند انرژی اضافی را خودشان به جای ارسال مجدد به شبکه ذخیره کنند، باتری‌های خورشیدی می‌توانند یک مکمل عالی برای سیستم خورشیدی آنها باشند.

نحوه عملکرد باتری های خورشیدی

در این بخش نحوه عملکرد دقیق باتری های خورشیدی را به صورت گام به گام بررسی خواهیم کرد. برای این منظور فرض می کنیم که باتری به جای یک باتری مستقل، با یک سیستم خورشیدی جفت شده است.

مرحله 1: انرژی خورشیدی

این فرآیند با پنل های خورشیدی روی سقف شروع می شود که برق تولید می کند. نور خورشید به پنل ها برخورد می کند که نور مرئی را به جریان الکتریکی تبدیل می کند. الکتریسیته DC تولید شده توسط سیستم خورشیدی بسته به اینکه سیستم از باتری AC یا DC استفاده می کند، می تواند به برق AC تبدیل یا به عنوان برق DC نگهداری شود.

مرحله 2: شارژ باتری

خانه اولویت اول را برای استفاده از انرژی خورشیدی را خواهد داشت. الکتریسیته تولید شده توسط پنل ها به طور مستقیم به پنل اصلی برق خانه انتقال می یابد و همه چیز در خانه، از تلویزیون و چراغ ها گرفته تا تهویه مطبوع و شارژ وسایل نقلیه الکتریکی را تامین می کند.

اغلب، سیستم های خورشیدی می توانند انرژی بیشتری نسبت به نیاز خانه تولید کنند. یک روز زیبای بهاری را تصور کنید، زمانی که آب و هوا معتدل است بنابراین خانه از برق زیادی استفاده نمی کند، اما پنل ها انرژی زیادی تولید می کنند. در این شرایط، خروجی سیستم خورشیدی می تواند به راحتی از نیازهای خانه فراتر رود.

بدون استفاده از باتری خورشیدی، انرژی مازاد تولید شده توسط پنل خورشیدی، به شبکه برق انتقال می یابد. این برق مازاد که به شبکه برق منتقل می شود می تواند برای مالک سیستم خورشیدی درآمدزایی نماید و به جبران توان مصرفی از شبکه در زمانی که سیستم تمام نیازهای خانه را برآورده نمی‌کند (مانند شب) کمک می‌کند. اما در صورتی که دسترسی به شبکه اصلی برق مقدور نباشد خرید باتری خورشید اجتناب ناپذیر خواهد بود.

در صورت استفاده از باتری خورشیدی در سیستم خورشیدی، الکتریسیته اضافی که پنل های خورشیدی تولید می کند به باتری سرازیر شده و آن را شارژ می کند. سرعت شارژ باتری به مقدار انرژی اضافی تولید شده بستگی دارد که خود به عوامل متعددی مانند اندازه سیستم خورشیدی و میزان تقاضای انرژی الکتریکی در خانه بستگی دارد.

نحوه عملکرد باتری های خورشیدی

مرحله 3: شارژ DC در مقابل AC

در حالی که خانه ها با جریان برق AC (جریان متناوب) کار می کنند، همه باتری ها برای شارژ به جریان برق DC (جریان مستقیم) نیاز دارند. به همین دلیل است که کابل لپ‌تاپ شما آن جعبه بزرگ را روی خود دارد. این کابل برق متناوب را به برق DC تبدیل می‌کند تا باتری لپ‌تاپ را شارژ کند. در هنگام خرید باتری خورشید به این مورد دقت داشته باشید.

اگر همه باتری ها برای شارژ به برق DC نیاز دارند، پس باتری AC دقیقا چیست؟

باتری AC باتری ای است که می تواند برق AC ورودی را بپذیرد و از یک اینورتر داخلی برای تبدیل آن به برق DC استفاده می کند که سپس باتری را شارژ می کند. هنگامی که باتری برق را به خانه می‌رساند، اینورتر برق DC را که از باتری می‌آید دوباره به AC تبدیل می‌کند که سپس در خانه مصرف می شود.

اکثر باتری های خورشیدی مدرن، باتری های AC هستند. بزرگ‌ترین مزیت باتری‌های AC این است که می‌توان از آن‌ها با هر سیستم خورشیدی استفاده کرد. هر اینورتر خورشیدی را می توان با آنها جفت کرد، از جمله میکرواینورترها، زیرا آنها می توانند خروجی AC را از هر سیستمی بپذیرند. این مساله باعث می شود آنها بسیار انعطاف پذیر باشند و به راحتی در سیستم های خورشیدی موجود مقاوم سازی شوند.

در مقابل، باتری‌های DC دارای اینورتر داخلی نیستند. در نتیجه باید مستقیماً از برق DC شارژ شوند. این کار به یک اینورتر تخصصی نیاز دارد که بتواند برق DC تولید شده توسط پنل های خورشیدی را مستقیماً به باتری بدون اینکه ابتدا آن را به AC معکوس کند، منتقل کند. هنگامی که باتری نیاز به برق رسانی به خانه دارد، برق DC از برق به اینورتر خورشیدی خارجی وارد می شود، جایی که به برق AC تبدیل می شود و سپس خانه را تغذیه می کند.

بزرگترین مزیت باتری های DC این است که راندمان رفت و برگشت بالاتری دارند. هر بار که الکتریسیته از DC به AC (یا بالعکس) معکوس می شود، تقریباً 5٪ از برق برای گرما از دست می رود. بنابراین، هرچه تعداد دفعات بیشتری برق را معکوس کنید، کل انرژی بیشتری را از دست خواهید داد. در نتیجه، باتری‌های DC کارآمدتر از باتری‌های AC هستند، زیرا آنها چندین بار برق را معکوس نمی‌کنند. هزینه خرید باتری خورشیدی DC معمولا کمتر است، زیرا سخت‌افزار اینورتر اضافی را در خود ندارند.

مرحله 4: تخلیه باتری

اکنون که باتری با انرژی خورشیدی اضافی شارژ شده است، خواه AC یا DC، آن انرژی ذخیره شده می تواند بعداً در خانه استفاده شود. دو دلیل اصلی وجود دارد که چرا صاحب خانه می‌خواهد انرژی بیشتری برای استفاده در آینده ذخیره کند.

اولین دلیل این است که خانه در معرض قطع برق از شبکه است. به محض وقوع قطع برق، دروازه پشتیبان سیستم باتری خانه را از شبکه جدا می کند و باتری را فعال می کند تا بلافاصله برق مدارهایی را که به آن وصل شده است، تامین کند. از این نظر، باتری مانند یک ژنراتور معمولی عمل می کند، با این تفاوت که باتری ها از هر نظر به مراتب بهتر از ژنراتور هستند.

دومین دلیل برای ذخیره انرژی برای استفاده بعدی، استفاده از برنامه های نرخ زمان استفاده (TOU) از شرکت های خدمات شهری است. فروش مازاد انرژی برق مورد نیاز در ساعات شب و اوج مصرف برق درآمدزایی بیشتری برای صاحبخانه خواهد داشت.

باطری خورشیدی

هنگام خرید باتری خورشیدی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

هنگام خرید باتری خورشیدی برای سیستم خورشیدی خود، ابتدا باید نوع باتری مورد نیاز خود را مشخص نمایید. در نظر گرفتن قیمت، ظرفیت، ولتاژ و عمر چرخه هر یک از انواع باتری ها به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما مناسب تر است.

قیمت: باتری ها با توجه به نوع آن ها و سایر عوامل می توانند قیمت متفاوتی داشته باشند. همچنین برای انتخاب باتری مناسب فقط هزینه اولیه خرید آن ها را در نظر نگیرید بلکه به عمر نهایی آن ها نیز توجه داشته باشید.

ظرفیت: ظرفیت باتری پنل خورشیدی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا میزان انرژی را که می توانید ذخیره کنید اندازه گیری می کند. اگر نیاز به برق رسانی به وسایل خاصی برای مدت زمان طولانی دارید، برای حمل بار بیشتر به باتری های بیشتری نیاز خواهید داشت.

ولتاژ: حتماً ولتاژ بانک باتری را بررسی کنید تا از سازگاری آن با پنل های خود و بقیه سیستم، به ویژه پنل های خورشیدی اطمینان حاصل کنید. پنل ها معمولا در دو گزینه 12 ولت و 24 ولت هستند.

عمر چرخه: این مورد تعداد چرخه‌های تخلیه و شارژ را مشخص می‌کند که یک باتری می‌تواند قبل از کاهش ظرفیت به زیر ظرفیت نامی ارائه کند.

مدیر سایت
ارسال دیدگاه